ضیافت آیینه ها

راستی امسال رمضان را با ضیافت آیینه های FARSI 1 چگونه گذراندین؟! 

علتهای زیادی در توجه و اقبال گسترده مردم نسبت به این شبکه وجود دارد.  

1-خسته شدن مردم از برنامه های سیاسی-تبلیغات رسانه خودیهاست. از برنامه کودکش، تا فیلم سریالش تا اخبارش تا مصاحبه مردمیش همه و همه در امتداد یک خط تبلیغی و ایدئولوژیک است.   

2- بعد از رویدادهای بعد از انتخابات و کشته شدن مردم، هر چیز و هر کس که رنگ و بوی سیستم را داشته باشد، برای مردم چندش آور شده. همه تبلیغات قدیمی که مردم حاضر بودند به خاطرش روی مین بروند، رنگ باخته. 

3- مردم ما بعد از تجربه سیستم متکی بر پایه دین، عمیقاً به مشکلات چنین سیستمی پی برده اند، حتی در لایه های پایین جامعه. مردم ایران در  آستانه رنسانس فرهنگی و فکری خود هستند. متاسفانه رنسانس ما در قرن 21 اتفاق افتاد و با کلی هزینه ولی اروپاییها در قرن 16 این نوزایی فکری را تجربه کردند. کاش ما بجای تجربه کردن تاریخ، از آن درس گرفته بودیم.

4- تا حالا برای مردم انتخابی وجود نداشت. ولی به کمک تکنولوژی، برای مردم تشنه تنوع و تشنه انتخاب کردن! راه چاره ای پیدا شد. این است که اگر تا دوسال پیش مردم سفره افطارشان را پای سریالهای آبکی داخلی پهن می کردند، حالا پای سریالهای متنوع تر (و البته همانطور آبکی) FARSI 1 پهن می کنند. 

جالب این است که سیاست سیستم همچنان که در بخشهای دیگر وجود دارد، سیاست حذف است! حذف به روش پخش پارازیت. و جالب تر این که کشوری در دنیا وجود دارد که اگر در هیچ زمینه ی تکنولوژیکی از امریکا سرتر نیست ولی در مجهز بودن به انواع ابزارهای حذف و پارازیت، آمریکا را انگشت به دهان کرده است! اینها صدای آمریکا را هم برای مدتها پارازیته کردند و آمریکا از پسشان بر نیامد.

نظرات 6 + ارسال نظر
امین پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ق.ظ http://www.6alpha.blogfa.com

حکایت جالبیست که فراموش شدگان فراموش کنندگان را فراموش نمی کنند.

سلام [لبخند] فکر میکنم اولین بار بود که به وبلاگت میومدم. خوشهال میشم به وبلاگم بیای تا نظرت رو درباره پستهایی که آپ کردم بگی.[قلب][چشمک][بوسه][گل][بدرود]

www.6alpha.blogfa.com

کربلائی پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:35 ب.ظ http://www.aliakbar-fararat.com

سلام خسته نباشید از وبلاگ شما خیلی خوشم آمد به ماهم سری بزنید و اگر با تبادل لینک موافق بودید مرا با اسم هئیت جوانان حضرت علی اکبر(ع شهرک فرارت لینک کنید
(عید سعید فطر بر عاشقان مبارک باد)

سلام علیکم و برکاته
آخه برادر ما کجا و شما کجا؟؟؟
ما محتاج دعاییم. شما ماشالله جزء مقربین هستین.

دختر خجالتی(هانیه) شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:03 ب.ظ http://www.dokhmal-royaii.blogfa.com

سلام و ممنون از حضورتون در وبم .واقعا خوش حالم که آدم هایی با این طرز تفکر وبلاگ مرا میخوانند ....واقعا !حرفایتان راست و حقیقت است من در رشته خودم خصوصا درس های تخصصیش فقط عشق وعلاقه والبته استعداد میبینم ....
مادرمان نیز دیگر بر همین باور است از این حرفت خیلی خوشم امد که گفتی (در ضمن با هر مدرکی اگه آدم واقعا درسش را فهمیده باشه می تونه موفق باشه. هر رشته ای. اینایی که اکثرا بیکارند بخاطر اینه که 4 سال دانشگاه هیچی نفهمیدند یا دنبالش نبودند یا حوصله درس خوندن نداشتند.)من واقعا باا ین حرفت انرژی گرفتم چون خودمم بر این باورم ...کسی نیاید به عشق و علاقه ی کسی ارزش قائل نشود و ..یا حتی از عشق او به این رشته کم کند .!
من فقط میخوام تو رشتم به معنای واقعی موفق باشم و نسبت به رشتم عاشق!
موفق باشین راستی شما دانشجوی چه رشته ای هستین!؟

بهاره یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ق.ظ http://www.pashe-koori.blogsky.com

من که از اون موقع که فارسی وان قطع شد دیگه ندیدیمش.

دختر نارنج و ترنج یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:44 ب.ظ http://toranjbanoo.blogsky.com/

راست و حسینی بگم من فقط در جستجوی پدر رو دنبال می کنم اونم بس که از چشمای این دختره (مارگاریتا) لذت می برم... حالا در کنار اون دالس کوچولو که عشقه با اون اطوارهاش. اما بقیه رو صد سال یه بار می بینم.
می خوام بگم که چاره ای جز انتخاب فارسی وان نیست وقتی که برنامه های تلویزیون داخلی همه ش چرته.. همه ش غم و گریه و هراس و دلهره ست... خسته شدم از این همه تنش به خدا! من که ترجیح می دم بشینم سریال آبکی خنده دار ببینم تا سریال آبکی گریه دار و هولناک!!!!

دختر خجالتی(هانیه) چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 ب.ظ http://www.dokhmal-royaii.blogfa.com

سلام ...ممنون دوست گرامی ..استادان شریف و دل سوز این مملکت را باید قدر دانست ....
کسی که رشته ادبیات میخواند باید نسبت به فرهنگ و ادب کشور خود عاشق ووفادار باشد....
اپ جدید کرده ام دوست عزیز خوش حال میشوم که بیایی !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد