بهداشت یا وسواس

با عرض شرمندگی از دوستان که مدتی نتونستم وبلاگم را به روز کنم و با سپاس از دوستانی که در این مدت به وبلاگ سر زدند.

200 سال پیش اگر شما تشنه و گرسنه وارد آبادی ای میشدید وچشمه  آبی به شما نشان می دادند که آب از آن بنوشید و تشنگیتان را رفع کنید و شما می گفتید: این آب کلرزنی نشده و قابل شرب نیست! حکماً کل جماعت اطراف شما شکمشان را می گرفتند و از خنده روده بر می شدند!

15 سال پیش وقتی من توی خوابگاه دانشجویی سبزی را با مایع ظرفشویی ضدعفونی می کردم، بعضی ها به من پوزخند می زدند و می گفتند: بابا تو دیگه چقدر وسواس داری! سبزی را هم با مایع ظرفشویی می شوری؟! [می شویی!]

ولی روز به روز سطح بهداشت ما بالاتر می رود. حالا از بس توی رسانه ها گفته اند؛ دیگه شستن یا ضدعفونی کردن سبزی با مایع ظرفشویی یا مواد دیگر عادی شده و از وسواس درآمده.

به نظر من سطح رعایت بهداشت (و در حد افراطی آن « وسواس») در هر خانواده ای و برای هر فردی فرق می کند. بعضیها برایشان مهم نیست که با پای برهنه بروند تا وسط کوچه و برگردند توی خانه ولی بعضی دیگر نسبت به این چیزها حساسند.

بعضیها از ساندویچ فروشی که بدون دستکش یک بار مصرف ساندویچ درست می کند، چیزی نمی خرند، ولی برای دیگران این موضوع اهمیتی ندارد.

خلاصه موارد بهداشتی زیادی وجود دارد که از نظر عده ای بهداشت محسوب می شود و برای عده ای دیگر وسواس. اگر زن و مردی که می خواهند با هم ازدواج کنند سطح رعایت بهداشتشان نزدیک هم باشد مجبور نیستند یک عمر از دست شریک زندگیشان عذاب بکشند! این به اون بگه چرا بهداشت را رعایت نمی کنی و اون به این بگه تو وسواس داری! 

در  ضمن انتخاب افشین قطبی به سرمربی گری تیم ملی را تبریک می گویم!

نظرات 9 + ارسال نظر
فرا شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:03 ب.ظ http://www.istgahe88.blogfa.com

سلام مهرداد خان
خوب هستین؟
ممنون که به وبلاگم سر زدین. خوشحال شدم.
من قلمم خوب نیست. اصلا خوب نمی‌نویسم.
این مطالب رو هم سرچ می‌کنم.
شما هم وبلاگ جالبی دارین.
در مورد این مطلب هم با هاتون کاملا موافقم. اینکه زن و مرد از نظر بهداشت به هم دیگه نزدیک باشن زندگی قشنگتری دارن :)
نظرتون با تبادل لینک چطوره؟
خبرش رو بهم بدین
منتظرتون هستم

آریانا شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:24 ب.ظ http://Areiana.Blogsky.com

سلام
واقعا نکته ی مهمیه
فکرشو بکنین آدم تو این مساله با همسرش مشکل داشته باشه
چی میشه

شادی یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:54 ب.ظ http://zeusss.persianblog.ir

سلام.
رعایت کردن بهداشت خوبه اما به شرط اینکه خیلی افراطی نباشه.
خوب آدم تشخیص میده کجا ها چه جوری بهداشت رو رعایت کنه کجاها وسواسی باشه و کجا ها هم بی خیال باشه و به قول بعضی ها همچی یلخی!!!
من که هر سه مورد رو رعایت میکنم.
موفق باشی دوست من.

مینو سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:28 ب.ظ http://delneveshteha-m.blogfa.com

واقعاً نکته مهمیه.
من مشکلاتی که سر همین به وجود اومده رو تو چند خانواده دیدم!!!

دختر نارنج و ترنج سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 05:26 ب.ظ http://toranjbanoo.blogsky.com/

سلام مهرداد جان،
خوبی؟؟؟؟
من یه نوه دایی دارم که بسی وسواسه.. الان در شرف ازدواج به یه کسیه که راننده ماشین بزرگه! همیشه بهش می گم شما دوتا چجوری می خواین با هم زندگی کنید؟؟؟؟ به نظر من اصلا نمی تونن.. مطلب جالبی بود!!!‌ مرسی...

هاD چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:20 ق.ظ http://gereh-koor.blogfa.com

دیگه با ربط تر از این نمیشد انتساب قطبی رو تبریک یگی ؟ :))
نظر من در مورد بهداشت و وسواس اینه که تا زمانی که این رعایت بهداشت خود طرف و اطافیان رو اذیت نکنه و مانع جریان عادی زندگی نشه مشکلی نداره . دیدگاه مختلف در مورد بهداشت برای زوجین بدون شک زندگی رو برای یکی از اونها شبیه سطل زباله می‌کنه .

پریزاد سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:38 ق.ظ http://zehneziba16.blogfa.com

وب خوب ومفیدی دارین.گرچه از ما که دیگه گذشت ولی واسه اونایی که میخوان تازه ازدواج کنن خیلی مفیده.
موفق باشید.

شادی شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:38 ب.ظ http://zeusss.persianblog.ir

سلام.
هنوز آپ نکردی که؟؟؟

بارون سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:05 ب.ظ

وقتب اون دستکش تو فاصله درست کردن ساندویچ بعدی به چند جای دیگه مالیده بشه... دستکش یکبار دست کردن واقعا برای شما ملاکه رعایت بهداشته؟ بلاگتون روکامل نخوندم اما به نظرم یک کمی بیش از حد یک طرف به قضایا نگاه میکنید. (یعنی فقط از یک طرف نگاه میکنید). بقیه اش رو میخونم و بعد درباره شون نظر میدم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد